środa, 8 marca 2017

Terapia sztuką w pracy ze starszymi dziećmi, młodzieżą i dorosłymi.

To co obecnie robię w życiu polega przede wszystkim na podążaniu za swoimi uczniami. To znaczy, że jeżeli jest jakiś problem pomagam w jego rozwiązaniu, a kiedy widzę jakiś potencjał lub zainteresowania staram się je rozwijać. Nie spodziewałabym się, że w swojej pracy będę wykorzystywać elementy terapii sztuką...

Już od zeszłego roku, kiedy miałam do czynienia z maluchami z naszej szkoły zaczęłam wykorzystywać różne kolorowanki, a teraz kiedy mam kontakt ze starszymi uczniami mogę sobie nieco bardziej poszaleć. 

Skąd pomysł na to, że prace plastyczne z dziećmi to coś więcej niż doskonalenie ich umiejętności? 

Otóż dodatkowo tworząc coś z moimi uczniami widzę to co zachodzi w nich samych oraz między moimi wychowankami. 

Dzieci kolorując/rysując wyciszają się, ćwiczą motorykę małą. To daje im podstawy do dalszego funkcjonowania:). Dodatkowo kiedy zaproponowałam grupce chętnych osób warsztaty z wykorzystaniem propozycji, o których Wam pisałam >>>TU<<< nie spodziewałam się tego, że nie tylko zapałają większą ochotą do kolejnych zajęć, ale też przyłączą się inne dzieci, które do tej pory nie chciały rysować. 

Dla tych mniej chętnych do rysowania zawsze mamy również kolorowanki, którymi zawsze zainteresuje się chociaż jedno czy dwoje dzieci. Jednak jeżeli pracujecie ze starszymi dziećmi warto wykorzystać kolorowanki dla dorosłych, które uczą większej precyzyjności. 





Powyższe prace wprawdzie są moje, ale uważam, że spokojnie można wykorzystać kolorowanki o różnym stopniu trudności. Zarówno te łatwiejsze, jak te wymagające większej cierpliwości znajdziecie w każdej książce zawierającej trening antystresowy. 

Jeżeli chodzi o dostępność to ja zaopatruję się zazwyczaj na Bonito => >>>KLIK<<<, na tej stronie znajdziecie też książki, które wykorzystuję do warsztatów z rysowania, a o których pisałam Wam ostatnio. 

Jak pewnie się domyślacie sama wykorzystuje kolorowanki i rysowanie do zrelaksowania się. Szczególnie przydaje mi się to po szczególne trudnych dniach. Najbardziej fascynujące jest to, że to co robię w swoim życiu zawodowym bardzo mnie inspiruje do tworzenia i samorozwoju w swoim życiu prywatnym. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz